Een autodealer scoort met advertenties
Een autodealer die advertenties plaatst, merkt dat aan de aanloop in zijn showroom. Wanneer er op een andere site dan de jouwe doorgeklikt kan worden naar één van jouw auto’s, dan trekt dat meer bezoekers dan je altijd gewend bent geweest. Google is oppermachtig. Wanneer jouw site op zichzelf staat en er geen backlinks zijn geplaatst, zal hij veel slechter te vinden zijn dan wanneer dat wel het geval is. Het plaatsen van advertenties is iets dat je site goed doet. Buiten het feit dat mensen je nu ook kunnen vinden op een site met een bereik dat tot ver buiten de landsgrenzen ligt, wordt je zichtbaarheid in Google ook nog eens vergroot omdat er een link gemaakt is tussen twee sites.
Je eigen site op orde
Wanneer je een advertentie plaatst, moet je er echter wel voor zorgen dat je site aantrekkelijk is. Als mensen via zo’n advertentie bij je terecht komen, is het belangrijk dat je site goed werkt. Wanneer iemand op een advertentie klikt en vervolgens bij iets heel anders uit je assortiment uitkomt, is het toch een teleurstelling. Wanneer de site vervolgens ook nog eens zeer traag is en steeds vastloopt, heeft men het snel gezien. Dan is het kruisje in de rechter bovenhoek zo gevonden… Als je foto’s duidelijk zijn en de informatie over de auto’s compleet overkomt, dan wordt een bezoekje aan jouw showroom zeer waarschijnlijk overwogen…